Du kan måske være så uheldig, at du har brug for hjælp udenfor vores normale åbningstid. For at undgå, at du står i en situation, hvor du ikke kan få hjælp til et alvorligt eller akut problem, har vi indgået en aftale med et vagtfirma – Midtfyns Totalservice A/S. Deres opgave er at sørge for, at den rigtige håndværker kommer ud og tager sig af opgaven hos dig.
Det er selvfølgelig ikke alle problemer, der kræver akut handling. Nedenfor kan du se en oversigt over de typiske situation, der kræver akut hjælp:
-
Indbrud, hvor en dørkarm eller ruden i et vindue er smadret.
-
Vandrør der er sprunget læk.
-
Oversvømmelse i kældre efter alvorlige skybrud.
-
Strømafbrydelse - hvis strømmen går, skal du først se efter, om det ikke er dit relæ, der er slået fra f.eks. på grund af overbelastning. Undersøg derefter om dine naboer har strøm. Hvis det ikke er tilfældet, så prøv at se om der er lys i andre bygninger i nabolaget. Det kan være elforsyningen i hele området, der er gået. Hvis det kun er hos dig, og relæet ikke er slået fra, bør du ringe på nødtelefonen.
-
Brand - i tilfælde af brand skal du ringe 112. Hvis du har behov for hjælp, efter branden er slukket, skal du ringe på nødtelefon for at få yderligere hjælp.
Hvad gør du, når skaden er sket:
-
Ring til nødtelefonen 63 14 44 66.
-
Oplys navn, adresse og telefonnummer.
-
Fortæl at afdelingen administreres af Kollegieboligselskabet.
-
Beskriv, hvad der er sket, og hvad du skal have hjælp til.
-
Husk på den efterfølgende hverdag at informere varmemesterkontoret om skaden ved at skrive en e-mail på MinSide.
-
Hvis du har haft indbrud, så husk at anmelde det til politiet på telefonnummer 114. Informér også varmemesteren om, at du har anmeldt indbruddet til politiet. Afdelingens forsikring betaler for skaden på bygningen, men skader på dit eget indbo skal du anmelde til dit eget forsikringsselskab.
Kan du ikke komme ind i din bolig?
Hvis du har låst dig selv ude eller mistet din nøgle indenfor KBS' åbningstider, skal du bare ringe til vores kontor.
Har du derimod låst dig selv ude eller mistet din nøgle udenfor KBS' åbningstider, skal du ikke ringe til nødtelefonen, men til Securitas på nummeret 70 26 36 50. Vær opmærksom på, at Securitas sender dig en regning for at låse dig ind, som du selv kommer til at betale.
Hvis du har dine nøgler, men de ikke virker, skal du kontakte Midtfyns Totalservice A/S på nødnummeret 63 14 44 66. De vil da tilkalde en låsesmed. Såfremt låsesmeden konstaterer fejl på låsen, sender de regningen til KBS, og du skal selvfølgelig ikke betale for ydelsen. Finder låsesmeden ingen fejl på din lås, sender han regningen til KBS, og vi opkræver beløbet ved dig over huslejen.
Nødtelefon 63 14 44 66
Oplukning 70 26 36 50